Villkor

JHNsport.se Villkor och information

VÅRA VILLKOR
*Läs om leveranstider
*Betalningsalternativ
*Ånger och returrätt
*Reklamation
*Kontakta oss

Nedan följer köpinformation till dig som kund som du bör läsa igenom när du handlar hos oss på JHNsport.se

Köpvillkor

Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar hos (www.JHNsport.se) JHN Trading AB. Köpvillkoren innefattar priser: betalning, frakt & leverans, ångerrätt och byten, reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.
När du genomför ett köp i butiken så ingår du ett avtal med JHN Trading AB, samt Qliro. Du kan behöva uppge personnummer om du väljer något av Qliros kredit-alternativ som betalningsmedel.

Priser och betalning

Varje vara anges med SEK pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via JHNsport.se (JHN Trading AB) är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

  1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank

  2. Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor

  3. Qliro Konto och Qliro Delbetalning

  4. Kortbetalning med VISA eller MasterCard

  5. Swish

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det
betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.

QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka
här. Qliros integritetspolicy kan läsas här.

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu – Betala Senare
Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 19 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt
betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en
månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under
delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

Delbetalningsalternativ
Följande alternativ finns för delbetalning:

qliro

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och
behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på
https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på
kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.


DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.

Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller
säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut

BETALNING VIA SWISH

Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

 

Frakt och leveranstider
Alla våra paket levereras med Postnord och levereras till närmsta postombud

LEVERANS OCH LEVERANSTIDER

 

Leverans inom Sverige sker inom 1-3 arbetsdagar med Postnord.
(Produkter med artikelnummer som börjar på XX, BB, HH och PP har längre leveranstid 5-7 vardagar)

-Fraktkostnaden är 59:- inkl moms.
Paket kvarligger max 7 dagar hos ditt lokala Postnord ombud. OBS Postnord har ändrat från 14 till 7 dagar.
När ert paket skickas ut från oss så kommer ni få ett mail från Postnord med kollinummer och sedan kommer det ett SMS när ni kan hämta ut paketet.
Ladda gärna ner postnord appen så kan ni lätt följa ert paket.

– Hemleverans (Postnord My pack home) 129 SEK
Paketet levereras hem till er adress

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT (Ej uthämtade paket)
Har du ett paket som du inte hämtar ut så kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för att täcka våra omkostnader. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

Leveranstid
1-3 vardagar.
5-7 vardagar.
Produkter med artikelnummer som börjar på HH,BB, XX , och PP har en längre leveranstid 5-7 dagar.
Räknat arbetsdagar
Om leverans ej kan ske senast inom 14 dagar meddelar vi dig detta och köpet kan då
till fullo hävas om så önskas.
Vissa produkter har en leveranstid på 5-7 dagar, vid köp av flera produkter där även en produkt med 5-7 dagars ingår i beställningen så skickas hela beställningen med 5-7 dagars leveranstid

Alla varor skickas från vårt egna lager i Skultuna

ÄNDRA INFORMATION PÅ ETT PAKET SOM REDAN ÄR SKICKAT
Om ni vill ändra information på en försändelse som redan är skickad av oss så kostar det 225 SEK, detta är en avgift som Postnord tar ut för att genomföra ändringen av namn, adress eller annan information på paketet. (ändrat förfogande avgift)
Så se till att lämna korrekt information redan vid beställningen.
Vill ni göra en ändring så kontaktar ni oss på [email protected] så kommer vi att kontakta Postnord och göra den önskade ändringen. Vi kommer sedan maila ut en faktura till er e-post på 225 SEK som ska betalas inom 14 dagar, betalas inte denna faktura i tid så kommer ni få en (1) påminnelsefaktura och sedan lämnar vi över ärendet till ett inkassoföretag.

__________________________________________________________________________

ÅNGER OCH BYTE

Fria returer vid byte (skickas ut med ordinarie paket till ombud)

ÅNGER : Returkostnad 59 SEK Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Kontakta ALLTID [email protected] om ni ska göra en retur, ange ert beställningsnummer i mailet samt information om vad returen gäller, dvs. om ni vill byta till något eller endast ångra köpet.

Ange också artikelnummer och storlek på de ni önskar byta till så reserverar vi detta tills vi mottagit returen och kan på så vis snabba upp utskicket av det ni vill byta till.

* Returer som skickas på annat sätt än ovan är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.

Ni har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att ni hämtat ut ert paket, kläder får givetvis provas och testas, dock så kommer smutsiga/håriga/förstörda kläder som kommer i retur att debiteras med en kostnad av 40-100% av produktvärdet beroende på skicket.(Fotodokumentation sker av oss isf) Detta gäller givetvis endast kläder som kommer tillbaka som är synbart använda, smutsiga eller håriga.

vi uppmanar kunden att skicka tillbaka varan till oss i original förpackning om så är möjligt. Kontakta alltid kundtjänst via e-post vid retur så kommer vi återkoppla med en retursedel.

Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker

Vill du returnera? Så här gör du!

  1. Kontakta oss via mail ([email protected]) med beställningsnummer och information om att ni vill göra en retur, meddela oss på samma gång om ni önskar att vi reserverar något i utbyte.

Vi kommer då återkoppla till er med en retursedel som ska användas vid returen oavsett orsak.

*BYTE AV STORLEK/MODELL = GRATIS RETURSEDEL

*ÅNGER = Retursedel 59 SEK Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

  1. Ni kommer få en QR-kod på mailen som ni kan visa upp får Postnord
    ombudet så sätter dom på en retursedel.

  2. När vi sedan tagit emot returen så kommer vi hantera den enligt era önskemål.

* Kläder som kommer tillbaka håriga/smutsiga kommer debiteras en avgift om 40-100% av produktvärdet beroende på skicket. (Fotodokumentation sker av oss).

* Returer som skickas på annat sätt är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.

Har ni handlat mot faktura och gör en retur?

– Har du valt Qliro faktura så kan du logga in i Qliro appen och pausa er faktura tills vi har tagit emot returen, detta är viktigt att göra så ni inte får några onödiga påminnelseavgifter från Qliro.

Vid ånger och återbetalning så återbetalas ni på samma sätt som ni betalade beställningen

*Ånger som passerat 14 dagar så har vi rätt att neka retur, eller om vi godtar retur så lägger vi på 10-25% av produkt värdet som en avgift för sen retur

Ångerrätten omfattar inte:

Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker

  • När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.
  • Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss.

    Retursedlar skickas ut som en QR-kod till er
    e-post som ni sedan visar upp på Postnord ombudet så kommer dom
    sätta på retursedeln på paketet.

Vänligen notera att vi EJ löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

REKLAMATIONER:

Trasig produkt, fått fel modell/storlek/Färg?

Kontakta [email protected] med beställningsnummer samt vad ärendet gäller så kommer vi återkoppla till er inom 24h (Mån-Fre).

Bifoga gärna en bild som visar defekten om det gäller ett trasigt klädesplagg samt om ni önskar endast en retursedel för att skicka tillbaka eller om ni önskar ett nytt klädesplagg utskickat.

Alla retursedlar för reklamationer skickas endast ut via en länk som ni får på mailen

Reklamation av vara

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor–anmalan/Konsumentfragor/). Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Kontakta alltid kundtjänst på [email protected] om du vill reklamera en vara. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd, när du kontaktar oss vill vi att ni även bifogar ett ordernummer så vi så snabbt som möjligt kan hitta er beställning och därmed även hjälpa er snabbare. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka/kreditering. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten. Vi kommer då att maila ut en retursedel som ni får skriva ut och sedan fästa på paketet. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny produkt, alternativt krediterar beställningen så snart som möjligt.

Reklamationsrätten omfattar fabrikations- och materialfel som kan konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten täcker därför inte fel, skador eller slitage, direkta eller indirekta, som uppstår som en följd av oaktsam hantering, bristande underhåll, våldsam användning eller liknande.

Behandling av returer och byten

Returer och byten behandlas inom 1-5 dagar från det att returen är oss tillhanda.

ÅTERBETALNING:

Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 2-6 dagar men maximalt inom 10 dagar. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid. Har ni handlat med Qliro faktura så se till att logga in hos Qliro och pausa fakturan.

Via denna länk så får ni även tag på konsumentverket.
Via denna länk har ni möjlighet att skriva ut en ångerblankett/Standardformulär, vilket inte är ett krav från vår sida men möjlighet finns om ni så vill.
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html

Undantag från ångerrätten Enligt 2 kap. 11§ enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL)
5.avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan
återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten

*Trosor och kalsonger pga hygieniska skäl

Kundregister
Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta i sådana fall vår kundservice [email protected]

För att hantera och leverera din beställning så delas din persondata med betaltjänsten för att hantera betalningen och med speditören för att hantera leveransen.

Vi delar endast din e-postadress med mailchimp för utskick av nyhetsbrev, erbjudanden och marknadsföring
via tjänsten MailChimp. Läs mer om hur mailchimp hanterar personuppgifter här. Du kan närsomhelst avregistrera dig från dessa utskick via länken i e-postmeddelandet, samt begära att vi raderar alla uppgifter du skickat till oss.

Din persondata sparas i 36 månader för att kunna fullgöra köpeavtalet och för att kunna hantera eventuella kundservice-, reklamations- och garantiärenden.

JHN Trading AB (JHNsport.se) är personuppgiftsansvarig och ansvarar för företagets behandling utav personuppgifter. Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss via kundservice. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till datainspektionen, som är tillsynsmyndighet.

Lagen om Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, måste vi informera Dig att Vår webbshop använder så kallade cookies.

Vad är en cookie?
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Vad använder vi cookies till?
Vi använder oss av cookies endast för att samla den information som krävs för att webbshopen ska fungera rent tekniskt. Cookien innehåller alltså ingen personlig information utan den fungerar endast som en teknisk hjälpreda under tiden du är besökare på webbshopen. Du kan dock själv välja att fylla i egna uppgifter såsom namn och adress med mera när du fullföljer en beställning hos oss. Detta innebär att du slipper fylla i samma uppgifter nästa gång du kommer för att handla hos oss.

Hur du undviker cookien
Du väljer själv om du vill lagra dina uppgifter för att underlätta in framtida shopping i vår webbshop. Vill du undvika att de tillfälliga cookies (vilka inte innehåller någon personlig information) lagras ska du lämna webbshopen. Du kan även välja att ställa in din webbläsare så att den tar bort möjligheten att lagra tillfälliga cookies.

Vad säger lagen?
Webbplatser som använder cookies måste informera om följande:
att webbplatsen innehåller cookies,
vad dessa cookies används till och
hur cookies kan undvikas.

6 kap. 18 § lagen om elektronisk kommunikation, se första meningen
Elektroniska kommunikationsnät får användas för att lagra eller få tillgång till information som är lagrad i abonnents eller användares terminalutrustning endast om abonnenten eller användaren av den personuppgiftsansvarige får information om ändamålet med behandlingen och ges tillfälle att hindra sådan behandling. Detta hindrar inte sådan lagring eller åtkomst som behövs för att utföra eller underlätta att överföra ett elektroniskt meddelande via ett elektroniskt kommunikationsnät eller som är nödvändig för att tillhandahålla en tjänst som användaren eller abonnenten uttryckligen har.

Vad är syftet med bestämmelsen om cookies?
Bestämmelsen i lagen syftar till att skydda användarens integritet. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookies kan därför även användas för att sammanställa och analysera den information som en användare lämnar efter sig när han eller hon surfar på nätet.

Informationen om cookies bygger på information från PTS (Post & Telestyrelsen)

Force Majeure
JHNSport skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet – såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som JHNSport skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder JHNSport inte heller kunnat undvika eller övervinna. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Företags uppgifter:
Företagets adress

JHN Trading AB
Tibblevägen 21, Östra Verken
72620 Skultuna

Våra Öppettider:
Måndag-Fredag 7.00-16.00
Just nu har vi endast kundservice via mail, men vi svarar snabbt

[email protected]

Org nr: 556934-8591