JHNsport.se Villkor och information
VÅRA VILLKOR
*Läs om leveranstider
*Betalningsalternativ
*Ånger och returrätt
*Reklamation
*Kontakta oss
Nedan följer köpinformation till dig som kund som du bör läsa igenom när du handlar hos oss på JHNsport.se
Köpvillkor
Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar hos JHNsport (www.JHNsport.se). Köpvillkoren innefattar priser: betalning, frakt & leverans, ångerrätt och byten, reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.
Priser
Alla priser som anges på JHNsport.se är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.
BETALNING:
Swish eller Klarna varav Klarna alla olika alternativ som direktbetalning, faktura, delbetalning, konto eller någon av kampanjerna så som Köp nu och betala senare
- Direktbetalning
Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.
De betalningsmetoder som är listade här över sköts utav Klarna bank AB.
Läs mer om Klarnas köparskydd här:
https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/
Betalkort
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid 30 dagar, kostnad 0 kr
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
- Klarna konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
För frågor gällande ert konto hos Klarna vänligen kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post [email protected]
Swish
Du betalar direkt via Swish om du har Swish-appen och mobilt bank-id på din mobiltelefon.
Presentkort
Köpa och utskickade presentkort återbetalas inte och kan endast användas till att handla för i butiken JHNsport.se.
Presentkort är giltiga i 12 månader
Frakt och leveranstider
Alla våra paket levereras med Postnord och levereras till närmsta postombud
LEVERANS OCH LEVERANSTIDER
Leverans inom Sverige sker inom 1-3 arbetsdagar med Postnord.
(Produkter med artikelnummer som börjar på XX, BB, HH och PP har längre leveranstid 5-7 vardagar)
-Fraktkostnaden är 59:- inkl moms.
Paket kvarligger max 7 dagar hos ditt lokala Postnord ombud. OBS Postnord har ändrat från 14 till 7 dagar.
När ert paket skickas ut från oss så kommer ni få ett mail från Postnord med kollinummer och sedan kommer det ett SMS när ni kan hämta ut paketet.
Ladda gärna ner postnord appen så kan ni lätt följa ert paket.
– Hemleverans (Postnord My pack home) 129 kr
Paketet levereras hem till er adress
PAKET SOM INTE HÄMTAS UT (Ej uthämtade paket)
Har du ett paket som du inte hämtar ut så kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 kronor för att täcka våra omkostnader. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.
Leveranstid
1-3 vardagar.
5-7 vardagar.
Produkter med artikelnummer som börjar på HH,BB, XX , och PP har en längre leveranstid 5-7 dagar.
Räknat arbetsdagar
Om leverans ej kan ske senast inom 14 dagar meddelar vi dig detta och köpet kan då
till fullo hävas om så önskas.
Vissa produkter har en leveranstid på 5-7 dagar, vid köp av flera produkter där även en produkt med 5-7 dagars ingår i beställningen så skickas hela beställningen med 5-7 dagars leveranstid
Alla varor skickas från vårt egna lager i Skultuna
ÄNDRA INFORMATION PÅ ETT PAKET SOM REDAN ÄR SKICKAT
Om ni vill ändra information på en försändelse som redan är skickad av oss så kostar det 225 kr, detta är en avgift som Postnord tar ut för att genomföra ändringen av namn, adress eller annan information på paketet. (ändrat förfogande avgift)
Så se till att lämna korrekt information redan vid beställningen.
Vill ni göra en ändring så kontaktar ni oss på [email protected] så kommer vi att kontakta Postnord och göra den önskade ändringen. Vi kommer sedan maila ut en faktura till er e-post på 225 kr som ska betalas inom 14 dagar, betalas inte denna faktura i tid så kommer ni få en (1) påminnelsefaktura och sedan lämnar vi över ärendet till ett inkassoföretag.
__________________________________________________________________________
ÅNGER OCH BYTE
FÖRLÄNGD ÅNGER/BYTESRÄTT FRÅN 1 NOVEMBER TILL 10 JANUARI
Fria returer vid byte (skickas ut med ordinarie paket till ombud)
ÅNGER : Returkostnad 59 kr Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.
Kontakta ALLTID [email protected] om ni ska göra en retur, ange ert beställningsnummer i mailet samt information om vad returen gäller, dvs. om ni vill byta till något eller endast ångra köpet.
Ange också artikelnummer och storlek på de ni önskar byta till så reserverar vi detta tills vi mottagit returen och kan på så vis snabba upp utskicket av det ni vill byta till.
* Returer som skickas på annat sätt än ovan är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.
Ni har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att ni hämtat ut ert paket, kläder får givetvis provas och testas, dock så kommer smutsiga/håriga/förstörda kläder som kommer i retur att debiteras med en kostnad av 40-100% av produktvärdet beroende på skicket.(Fotodokumentation sker av oss isf) Detta gäller givetvis endast kläder som kommer tillbaka som är synbart använda, smutsiga eller håriga.
vi uppmanar kunden att skicka tillbaka varan till oss i original förpackning om så är möjligt. Kontakta alltid kundtjänst via e-post vid retur så kommer vi återkoppla med en retursedel.
Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker
Vill du returnera? Så här gör du!
- Kontakta oss via mail ([email protected]) med beställningsnummer och information om att ni vill göra en retur, meddela oss på samma gång om ni önskar att vi reserverar något i utbyte.
Vi kommer då återkoppla till er med en retursedel som ska användas vid returen oavsett orsak.
*BYTE AV STORLEK/MODELL = GRATIS RETURSEDEL
*ÅNGER = Retursedel 59 kr Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.
Ni kommer få en QR-kod på mailen som ni kan visa upp får Postnord
ombudet så sätter dom på en retursedel.- När vi sedan tagit emot returen så kommer vi hantera den enligt era önskemål.
* Kläder som kommer tillbaka håriga/smutsiga kommer debiteras en avgift om 40-100% av produktvärdet beroende på skicket. (Fotodokumentation sker av oss).
* Returer som skickas på annat sätt är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.
Har ni handlat mot faktura och gör en retur?
– Har du valt Klarna faktura så kan du logga in i Klarna appen och pausa er faktura tills vi har tagit emot returen, detta är viktigt att göra så ni inte får några onödiga påminnelseavgifter från Klarna.
Vid ånger och återbetalning så återbetalas ni på samma sätt som ni betalade beställningen dvs. Klarna, Payson eller Swish.
*Ånger som passerat 14 dagar så har vi rätt att neka retur, eller om vi godtar retur så lägger vi på 10-25% av produkt värdet som en avgift för sen retur
Ångerrätten omfattar inte:
Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker
- När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.
- Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss.
Retursedlar skickas ut som en QR-kod till er
e-post som ni sedan visar upp på Postnord ombudet så kommer dom
sätta på retursedeln på paketet.
Vänligen notera att vi EJ löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.
REKLAMATIONER:
Trasig produkt, fått fel modell/storlek/Färg?
Kontakta [email protected] med beställningsnummer samt vad ärendet gäller så kommer vi återkoppla till er inom 24h (Mån-Fre).
Bifoga gärna en bild som visar defekten om det gäller ett trasigt klädesplagg samt om ni önskar endast en retursedel för att skicka tillbaka eller om ni önskar ett nytt klädesplagg utskickat.
Alla retursedlar för reklamationer skickas endast ut via en länk som ni får på mailen
Reklamation av vara
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor–anmalan/Konsumentfragor/). Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Kontakta alltid kundtjänst på [email protected] om du vill reklamera en vara. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd, när du kontaktar oss vill vi att ni även bifogar ett ordernummer så vi så snabbt som möjligt kan hitta er beställning och därmed även hjälpa er snabbare. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka/kreditering. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten. Vi kommer då att maila ut en retursedel som ni får skriva ut och sedan fästa på paketet. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny produkt, alternativt krediterar beställningen så snart som möjligt, om ni har handlat med Klarna så kommer vi korrigera betalningen och Klarna återbetalar er inom 4 bankdagar.
Reklamationsrätten omfattar fabrikations- och materialfel som kan konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten täcker därför inte fel, skador eller slitage, direkta eller indirekta, som uppstår som en följd av oaktsam hantering, bristande underhåll, våldsam användning eller liknande.
Behandling av returer och byten
Returer och byten behandlas inom 1-5 dagar från det att returen är oss tillhanda.
ÅTERBETALNING:
Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 2-6 dagar men maximalt inom 10 dagar. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid. Har ni handlat med Tex Klarna faktura så kan ni kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller logga in i Klarna appen och registrera att ni har gjort en retur så pausas fakturan tills returen är hanterad av oss.
Detta för att ni ska undvika att få onödiga betalningspåminnelser från Klarna.
Via denna länk så får ni även tag på konsumentverket.
Via denna länk har ni möjlighet att skriva ut en ångerblankett/Standardformulär, vilket inte är ett krav från vår sida men möjlighet finns om ni så vill.
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html
Undantag från ångerrätten Enligt 2 kap. 11§ enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL)
5.avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan
återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten
*Trosor och kalsonger pga hygieniska skäl
Kundregister
Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta i sådana fall vår kundservice [email protected]
För att hantera och leverera din beställning så delas din persondata med betaltjänsten för att hantera betalningen och med speditören för att hantera leveransen.
Vi delar endast din e-postadress med mailchimp för utskick av nyhetsbrev, erbjudanden och marknadsföring
via tjänsten MailChimp. Läs mer om hur mailchimp hanterar personuppgifter här. Du kan närsomhelst avregistrera dig från dessa utskick via länken i e-postmeddelandet, samt begära att vi raderar alla uppgifter du skickat till oss.
Din persondata sparas i 36 månader för att kunna fullgöra köpeavtalet och för att kunna hantera eventuella kundservice-, reklamations- och garantiärenden.
JHN Trading AB (JHNsport.se) är personuppgiftsansvarig och ansvarar för företagets behandling utav personuppgifter. Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss via kundservice. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till datainspektionen, som är tillsynsmyndighet.
Lagen om Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, måste vi informera Dig att Vår webbshop använder så kallade cookies.
Vad är en cookie?
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Vad använder vi cookies till?
Vi använder oss av cookies endast för att samla den information som krävs för att webbshopen ska fungera rent tekniskt. Cookien innehåller alltså ingen personlig information utan den fungerar endast som en teknisk hjälpreda under tiden du är besökare på webbshopen. Du kan dock själv välja att fylla i egna uppgifter såsom namn och adress med mera när du fullföljer en beställning hos oss. Detta innebär att du slipper fylla i samma uppgifter nästa gång du kommer för att handla hos oss.
Hur du undviker cookien
Du väljer själv om du vill lagra dina uppgifter för att underlätta in framtida shopping i vår webbshop. Vill du undvika att de tillfälliga cookies (vilka inte innehåller någon personlig information) lagras ska du lämna webbshopen. Du kan även välja att ställa in din webbläsare så att den tar bort möjligheten att lagra tillfälliga cookies.
Vad säger lagen?
Webbplatser som använder cookies måste informera om följande:
att webbplatsen innehåller cookies,
vad dessa cookies används till och
hur cookies kan undvikas.
6 kap. 18 § lagen om elektronisk kommunikation, se första meningen
Elektroniska kommunikationsnät får användas för att lagra eller få tillgång till information som är lagrad i abonnents eller användares terminalutrustning endast om abonnenten eller användaren av den personuppgiftsansvarige får information om ändamålet med behandlingen och ges tillfälle att hindra sådan behandling. Detta hindrar inte sådan lagring eller åtkomst som behövs för att utföra eller underlätta att överföra ett elektroniskt meddelande via ett elektroniskt kommunikationsnät eller som är nödvändig för att tillhandahålla en tjänst som användaren eller abonnenten uttryckligen har.
Vad är syftet med bestämmelsen om cookies?
Bestämmelsen i lagen syftar till att skydda användarens integritet. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookies kan därför även användas för att sammanställa och analysera den information som en användare lämnar efter sig när han eller hon surfar på nätet.
Informationen om cookies bygger på information från PTS (Post & Telestyrelsen)
Force Majeure
JHNSport skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet – såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som JHNSport skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder JHNSport inte heller kunnat undvika eller övervinna. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Företags uppgifter:
Företagets adress
JHN Trading AB
Tibblevägen 21, Östra Verken
72620 Skultuna
Våra Öppettider:
Måndag-Fredag 7.00-16.00
Just nu har vi endast kundservice via mail, men vi svarar snabbt
Org nr: 556934-8591