Leveransvillkor

Leveranser

Leverans inom Sverige sker inom 1-3 arbetsdagar med Schenker eller DHL
(Produkter med artikelnummer som börjar på BB och PP har längre leveranstid 5-7 vardagar)

-Paket till ombud 59:- inkl moms. (Schenker ombud)
Paket kvarligger max 14 dagar hos ditt lokala Schenker ombud.
När ert paket skickas ut från oss så kommer ni få ett mail med kollinummer och sedan kommer det ett SMS när ni kan hämta ut paketet.
Ladda gärna ner appen mina paket så får ni in paketet i appen med spårbarhet: https://www.minapaket.se/

-Paket till ombud 59:- inkl moms. (DHL ombud och Paketskåp (iboxen)
Paket kvarligger 7 dagar hos ditt lokala DHL ombud, du kan själv förlänga liggtiden på paketet.
När ert paket skickas ut från oss så kommer ni få ett mail med kollinummer och sedan kommer det ett SMS när ni kan hämta ut paketet.
Ladda gärna ner appen mina paket så får ni in paketet i appen med spårbarhet: https://www.minapaket.se/

– Hemleverans Schenker Dagtid utan kvittens: 119 kr
DB Schenker levererar hem till dig under dagtid mellan klockan 7-17. Ingen avisering eller kvittens av leveransen sker.

Hemleverans dagtid med avisering – DB Schenker: 149 kr
DB Schenker levererar hem till dig under dagtid mellan klockan 7-17. Avisering sker i förväg via sms eller e-post.

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT (Ej uthämtade paket)
Har du ett paket som du inte hämtar ut så kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 kronor för att täcka våra omkostnader. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

Leveranstid
1-3 vardagar (Alla andra produkter)
5-7 vardagar (Artikelnummer som börjar på PP och BB)
Vissa produkter har en leveranstid på 5-7 vardagar, vid köp av flera produkter där även en produkt med 5-7 dagars ingår i beställningen så skickas hela beställningen med 5-7 dagars leveranstid

Alla varor skickas från vårt egna lager i Skultuna

ÄNDRA INFORMATION PÅ ETT PAKET SOM REDAN ÄR SKICKAT
Om ni vill ändra information på en försändelse som redan är skickad av oss så kostar det 225 kr, detta är en avgift som DHL/Schenker tar ut för att genomföra ändringen av namn, adress eller annan information på paketet. (ändrat förfogande avgift)
Så se till att lämna korrekt information redan vid beställningen.
Vill ni göra en ändring så kontaktar ni oss på [email protected] så kommer vi att kontakta Schenker och göra den önskade ändringen. Vi kommer sedan maila ut en faktura till er e-post på 225 kr som ska betalas inom 14 dagar, betalas inte denna faktura i tid så kommer ni få en (1) påminnelsefaktura och sedan lämnar vi över ärendet till ett inkassoföretag.