Ånger och reklamation

ÅNGER OCH BYTE

Fria returer vid byte (skickas ut med ordinarie paket till ombud)

ÅNGER : Returkostnad 59 SEK Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Kontakta ALLTID [email protected] om ni ska göra en retur, ange ert beställningsnummer i mailet samt information om vad returen gäller, dvs. om ni vill byta till något eller endast ångra köpet.

Ange också artikelnummer och storlek på de ni önskar byta till så reserverar vi detta tills vi mottagit returen och kan på så vis snabba upp utskicket av det ni vill byta till.

* Returer som skickas på annat sätt än ovan är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.

Ni har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att ni hämtat ut ert paket, kläder får givetvis provas och testas, dock så kommer smutsiga/håriga/förstörda kläder som kommer i retur att debiteras med en kostnad av 40-100% av produktvärdet beroende på skicket. (Fotodokumentation sker av oss isf) Detta gäller givetvis endast kläder som kommer tillbaka som är synbart använda, smutsiga eller håriga.

vi uppmanar kunden att skicka tillbaka varan till oss i originalförpackning om så är möjligt. Kontakta alltid kundtjänst via e-post vid retur så kommer vi återkoppla med en retursedel.

Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker

Vill du returnera? Så här gör du!

  1. Kontakta oss via mail ([email protected]) med beställningsnummer och information om att ni vill göra en retur, meddela oss på samma gång om ni önskar att vi reserverar något i utbyte.

Vi kommer då återkoppla till er med en retursedel som ska användas vid returen oavsett orsak.

*BYTE AV STORLEK/MODELL = GRATIS RETURSEDEL

*ÅNGER = Retursedel 59 SEK Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

  1. Ni kommer få en QR-kod på mailen som ni sedan kan visa upp på ett
    Postnord ombud så kommer dom att sätta på en retursedel på
    paketet.

  2. När vi sedan tagit emot returen så kommer vi hantera den enligt era önskemål.

* Kläder som kommer tillbaka håriga/smutsiga kommer debiteras en avgift om 40-100% av produktvärdet beroende på skicket. (Fotodokumentation sker av oss).

* Returer som skickas på annat sätt är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.

Har ni handlat mot faktura och gör en retur?

– Har du valt Qliro faktura så kan du logga in i Qliro appen och pausa er faktura tills vi har tagit emot returen, detta är viktigt att göra så ni inte får några onödiga påminnelseavgifter från Qliro.

Vid ånger och återbetalning så återbetalas ni på samma sätt som ni betalade beställningen.

*Ånger som passerat 14 dagar så har vi rätt att neka retur, eller om vi godtar retur så lägger vi på 10-25% av produkt värdet som en avgift för sen retur

Ångerrätten omfattar inte:

Observera att vi inte tar emot underkläder, trosor och kalsonger i retur p.g.a hygieniska orsaker

  • När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.
  • Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss. Ej uthämtade paket debiteras 250 SEK för att täcka våra kostnader.

    Alla retursedlar skickas ut som en QR-kod som ni får på mailen och kan visa upp på Postnord
    ombudet.

Vänligen notera att vi EJ löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

REKLAMATIONER:

Trasig produkt, fått fel modell/storlek/Färg?

Kontakta [email protected] med beställningsnummer samt vad ärendet gäller så kommer vi återkoppla till er inom 24h (Mån-Fre).

Bifoga gärna en bild som visar defekten om det gäller ett trasigt klädesplagg samt om ni önskar endast en retursedel för att skicka tillbaka eller om ni önskar ett nytt klädesplagg utskickat.

För reklamationer så kommer ni få en QR-kod på mailen som ni visar upp på Postnord ombudet och då sätter dom på retursedeln.

Reklamation av vara

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor–anmalan/Konsumentfragor/). Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Kontakta alltid kundtjänst på [email protected] om du vill reklamera en vara. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd, när du kontaktar oss vill vi att ni även bifogar ett ordernummer så vi så snabbt som möjligt kan hitta er beställning och därmed även hjälpa er snabbare. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka/kreditering. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten. Vi kommer då att maila ut en retursedel som ni får skriva ut och sedan fästa på paketet. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny produkt, alternativt krediterar beställningen så snart som möjligt, om ni har handlat med Klarna så kommer vi korrigera betalningen och Klarna återbetalar er inom 4 bankdagar.

Reklamationsrätten omfattar fabrikations- och materialfel som kan konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten täcker därför inte fel, skador eller slitage, direkta eller indirekta, som uppstår som en följd av oaktsam hantering, bristande underhåll, våldsam användning eller liknande.

Behandling av returer och byten

Returer och byten behandlas inom 1-5 dagar från det att returen är oss tillhanda.

ÅTERBETALNING:

Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 2-6 dagar men maximalt inom 10 dagar. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid. Har ni handlat med tex Qliro faktura så kan ni kontakta logga in i Qliro appen och registrera att ni har gjort en retur och pausa fakturan tills returen är hanterad av oss.
Detta för att ni ska undvika att få onödiga betalningspåminnelser från Qliro.

Via denna länk så får ni även tag på konsumentverket.
Via denna länk har ni möjlighet att skriva ut en ångerblankett/Standardformulär, vilket inte är ett krav från vår sida men möjlighet finns om ni så vill.
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html

Undantag från ångerrätten Enligt 2 kap. 11§ enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL)
5.avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan
återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och
förseglingen har brutits av konsumenten

*Trosor och kalsonger p.g.a. hygieniska skäl

 

Alla
retursedlar skickas ut
som
en QR-kod som ni får på mailen och kan visa upp på Postnord
ombudet.